مقایسه‌ی بهترین گوشی‌های جهان
 
تکنولوژی جدید

 p6-one-s4-z-watermark

شرکت هواوی (Huawei) هفته‌ی گذشته باریک‌ترین گوشی دنیا را معرفی کرد. Huawei Ascend P6 آخرین مدل از گوشی‌های هوشمند این شرکت است. این شرکت چینی که اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی ابزارهای ارتباطی در جهان به حساب می‌آید قصد دارد با عرضه‌ی Ascend P6، به بازار گوشی‌های قدرتمند که اکنون توسط چند شرکت اشغال شده است وارد شود. در این مقاله می‌خواهیم بهترین گوشی از هر کدام از این شرکت‌ها یعنی Samsung Galaxy S4 ،HTC ONE ،Huawei Ascend P6 و Sony Xperia Z را با هم مقایسه کنیم.

Ascend_P6_Galaxy_S4_Sony_Xperia_z_HTC_ONE

با مقایسه‌ی اطلاعات این گوشی‌ها به این نتیجه می‌رسیم که Ascend P6 به قدرتمندی یک گوشی تراز اول مثل Galaxy S4 نیست و یک گوشی متوسط ولی قوی به حساب می‌آید.
بدنه‌ی این گوشی از آلومینیوم است یعنی جای چربی و اثر انگشت را کمتر نشان می‌دهد و در عین حال بسیار زیبا و شیک است. البته بهترین جنس بدنه به این خاطر که جزء ظاهر گوشی به حساب می‌آید از نظر هر شخص، بسته به سلیقه‌ی وی متفاوت است ولی از نظر ما Ascend P6 و HTC ONE که بدنه‌ی آلومینیومی دارند از بقیه جلوتر هستند.

اگر به اطلاعات بالا نگاه کنید متوجه می‌شوید که این گوشی از لحاظ کیفیت صفحه‌ی نمایش از همه پایین‌تر است. هم از لحاظ رزولوشن، هم از لحاظ تراکم پیکسل‌ها و هم از لحاظ LCD بودن صفحه. البته باید توجه داشته باشید که صفحه‌ی AMOLED تصویر قشنگ‌تری نسبت به LCD دارد ولی در آفتاب تصویر LCD مشخص‌تر است و بهتر دیده می‌شود. از لحاظ تراکم هم چشم انسان در فاصله‌ی معمولی (۳۰ سانتیمتر) بیشتر از ۳۰۰ ppi را تشخیص نمی‌دهد. یعنی در عمل تفاوت قابل توجهی بین تصویر این گوشی که ۳۱۲ ppi است و گوشی HTC ONE که ۴۶۹ ppi است دیده نمی‌شود.

از لحاظ پردازنده، Ascend P6 از پردازنده‌ی ساخت خود شرکت هواوی استفاده می‌کند ولی گوشی‌های دیگر همه از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Qualcomm Snapdragon بهره می‌برند. البته آنچه ما امتحان کردیم نشان داد که پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Ascend P6 به قدرتمندی دیگر گوشی‌ها است و تفاوت قابل توجهی با آن‌ها ندارد.
سیستم‌عامل این گوشی مثل Galaxy S4، آخرین مدل از اندروید یعنی Android 4.22 است. هر کدام از تولید کننده‌ها رابط کاربری مخصوص خود برای اندروید تولید کرده‌اند و Ascend P6 نیز با رابط کاربری Emotion UI عرضه می‌شود. این رابط کاربری کمی شبیه iOS است و عملکرد خوبی نیز دارد.

huawei-ascend-p6-2
ظرفیت باتری این گوشی از مدل‌های مشابه بسیار پایین‌تر است. البته توجه داشته باشید که رزولوشن تصویر این گوشی و قدرت پردازنده‌ی آن نیز از بقیه پایین‌تر است. از این جهت باتری کمتری نسبت به بقیه‌ی مدل‌ها مصرف می‌کند. قابلیتی نیز برای بهینه‌سازی مصرف باتری درون گوشی‌های هواوی وجود دارد که ۳۰ درصد در مصرف باتری صرفه جویی می‌کند. با این اوصاف احتمالاً از لحاظ باتری با وجود اینکه خیلی قوی نیست، کمبودی نیز احساس نمی‌شود.
از نظر ابعاد این گوشی قطعاً بهترین است. با پهنای ۶.۱۸ میلی‌متر باریک‌ترین گوشی جهان تا به امروز به حساب می‌آید.

huawei-ascend-p6-4
قیمت این گوشی هنوز اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد بسیار کمتر از ۶۸۰ دلار قیمت Galaxy S4 است. این گوشی را از لحاظ قیمت می‌توان با Nexus 4 مقایسه کرد که Ascend P6 بسیار شیک‌تر و زیبا‌تر است.

در انتها این‌گونه نتیجه می‌گیریم که این گوشی به طور عددی از سه گوشی دیگر ضعیف‌تر است ولی قوی‌تر بودن گوشی‌های دیگر در عمل به چشم نمی‌آیند. آنچه که به چشم می‌آید ظاهر شکیل این گوشی و قیمت نسبتاً ارزان آن است. به همین دلیل می‌توان آن را کنار دیگر گوشی‌های تراز اول جهان قرار داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 385
بازدید کل : 58507
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1